Cum s-au trezit consilierii locali că au majorat cu 275% impozitele și taxele locale, fără să voteze așa ceva?! (VIDEO)

foto_112015_semn-de-intrebare

Turdenii au început să se alarmeze, după ce în presa centrală, inclusiv pe televiziunile naționale de știri, s-a difuzat informația că la Turda sunt cele mai mari taxe și impozite din țară, comparativ cu anul 2015, creșterea în 2016 urmând a fi cu 275% mai mare! În realitate, era vorba despre o dezinformare crasă! Doar TurdaNews a prezentat realitatea, demontând afirmațiile ”specialiștilor” de la nivel central.

 

”Turda si Tecuci sunt localitatile in care  primariile au impus cele mai mari cresteri ale impozitelor pe locuintele persoanelor fizice (275% respectiv 150%), iar Ramnicu Valcea, Calarasi, Turda si Campina au cele mai mari cresteri ale impozitelor, daca v-ati stabilit sediul firmei acasa (cresteri de peste 1689%!) se arata in primul studiu facut pe principalele 50 de orase ale Romaniei”, se preciza în presa centrală, fără ca informația să fie bazată pe documentele și propunerile existente la nivel local.

Pentru că trebuie precizat: la momentul în care presa centrală (și o parte a presei locale, care a preluat informația pe nemestecate) vehicula acele date terifiante, Consiliul Local Turda nici măcar nu aprobase taxele și impozitele locale pentru 2016, ședința fiind programată peste câteva zile de la informația apărută în presa centrală!

”La Turda, taxele și impozitele locale pentru anul 2016 încă nu au fost votate, ședința Consiliului Local fiind programată în această săptămână. Totuși, pe siteul primăriei se regăsește propunerea privind nivelul taxelor și impozitelor locale, aplicabile în anul 2016, iar de acolo nu rezultă datele date publicității de HotNews.ro, care citează un studiu ”realizat de consultantii fiscali independenti Adrian Benta, Dragos Patroi si Romert Croitoru are in vedere principalele 50 localitati ce au facut publice proiectele de hotarare pentru taxele locale aplicabile in anul 2016”. Și, atunci, de unde au luat aceștia datele?! Nimeni nu știe!”, se publica pe TurdaNews, care a fost singurul organ de presă local care nu a înghițit ”gălușca” informațională lansată la nivel central.

La Turda au existat și jurnaliști care nu numai că au preluat informația eronată, dar au încercat să amplifice teroarea la adresa turdenilor, cu mesaje alarmiste care dădeau crezare creșterii inimaginabile a taxelor și impozitelor locale. Ionel Ignat, de la TurdaInfo, a fost unul dintre cei care și-a indus în eroare cititorii, voit sau nevoit.

El s-a ”apărat”, susținând că nu poate contrazice ”specialiștii” de la nivel central, care au transmis acele date și care prezentau Turda cu cele mai mari taxe și impozite locale din România, deși informația nu era reală. După gafa informațională, pe care a publicat-o și a încercat să o amplifice, jurnalistul Ionel Ignat a revenit azi cu unele precizări, recunoscând că alarmistele sale distribuiri de pe Facebook nu au fost decât… e eroare profesională!

”Ca urmare, putem afirma că  mesajul alarmist care a reieșit din prezentarea studiului realizat de trei specialiști financiari – preluat și de noi din revista „Capital”, a fost greșit în cea mai mare parte”, a spus Ionel Ignat, recunoscând indirect că doar TurdaNews a dat dovadă de profesionalism în prezentarea reală a informației, fiind singurul organ de media local care și-a asumat contrazicerea celor menționate de ”specialiștii” de la nivel central.

Manipulare? Lipsă de profesionalism? Dezinformare? Interese ascunse?

În realitate, taxele și impozitele locale de la Turda nu sunt mai mari decât în alte localități din țară, fiind mai degrabă spre minimul impus de lege. Sunt și situații în care, de exemplu, sunt mult mai mici decât la Câmpia Turzii! Un exemplu în acest sens este impozitul pe care persoanele juridice (firmele) trebuie să-l plătească pentru impozitul pe clădiri nerezidențiale, care la Turda este de aproape 4 ori mai mic! Concret, la Turda s-a votat o cotă de impozitare de 0,3%, în acest caz, în timp ce la Câmpia Turzii cota a fost stabilită la 1,1% (mai mare cu circa 370%!).

Cu toate acestea, același jurnalist Ionel Ignat a prezentat informația într-un mod în care impozitul mai mare era prezentat drept ”o scădere”, în timp ce impozitul mai mic (de la Turda), era prezentat drept ”o creștere”.

Iată ce a scris Ionel Ignat în cazul impozitului de 0,3% (impozit pe clădiri, persoane juridice), stabilit la Turda:

”Consiliul local a majorat cu 50 % cota de impozitare pentru clădirile rezidențiale dobândite sau reevaluate în ultimii 3 ani, anteriori  anului fiscal de referință. Art. 489 din legea nr. 227/2015 permite Consiliului local acest procent maxim de majorare, iar aleșii au aprobat această majorare a cotei, la propunerea executivului”.

Ce a scris în cazul aceluiași impozit, care la Câmpia Turzii a fost stabilit la 1,1%:

”După o negociere pe loc, între liderul PNL prezent, Cristian Haiduc, și primarul Hanga, alături de care erau consilierii PSD, s-a stabilit o scădere cu 10 % a cotei de impozitare la clădiri nerezidențiale”.

Înțelegeți ceva?! Fără comentarii!

Vezi reacția pe care consilierii turdeni și primarul Tudor Ștefănie au avut-o în plenul ședinței de Consiliu Local, în care s-au aprobat taxele și impozitele locale:

Vezi mai jos ședința Consiliului Local Câmpia Turzii în care s-au aprobat taxele și impozitele locale la Câmpia Turzii:

Subscribe
Notify of
guest
0 Comentarii
Inline Feedbacks
View all comments

firma de top